dissabte, 10 de novembre del 2012

Una frase

  Em perdonin si cedeixo a la temptació de la nostalgia. 
 Una de les raons per les que llegia l'Obs (Le Nouvel Observateur) era per no perdrem els articles de Bernard Frank. N'hi havia d'altres, és clar. Però ara no venen al cas. S'enten que d'això ja fa una pila d'anys.
  Fa una estona que m'he deixat anar per les pàgines del llibre d'en Frank ("Les rues de ma vie") i m'ha agafat una atac de nostalgia pel Paris que encara vaig conèixer. Em dic que dec haver baixat la guardia...
   En aquest passeig "à pas de loup" que Frank ens proposa pels arrondissements, cases, hostes, amistats, carrers i places, apartaments, restaurants i gats (entre d'altres) parisencs on i amb els que va viure o compartir (pis, taules, còpes,...) hi trobo una frase que no recordava haver subratllat i que es una d'aquelles frases tan memorables del cronista, escriptor i periodista francès:"...la raison n'a rien à voir avec le souvenir...". Ah, mon vieux!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada