dimecres, 19 de juny del 2013

El bon soldat Sveik

Un dels llocs que vaig visitar a Praga va ser la cerveseria (a la fotografia) d'on Sveik en surt emmanillat just a l'inici del llibre de Jaroslav Hasek. No es pas l'únic bar/cerveseria/cafè que vaig frequentar seguint-li les passes al bon soldat, o a la tropa de venerables escriptors que van habitar aquella ciutat (Franz Werfel, Egon Erwin Kisch o el mateix Vaclav Havel). A l'actual "U Kalicha" no vaig arribar a entrar-hi perquè, just arribar,  vam trobar-nos la polícia que estava fent un atestat com a conseqüència d'una batusa que s'hi havia produit entre un parell o tres d'individus, a un dels quals, per l'aspecte que presentava, tirat per terra i sagnant, semblava ben bé que li haguessin estampat una ampolla o una gerra de cervesa pel cap. 
El meu entusiasme per Sveik,(vull dir per l'obra que protagoniza) em va portar a comprar un parell de titelles (les de la imatge), un art escenic en el que els txecs excel·leixen i que a mi m'entusiasme. Sveik, però, no era pas allò que entenem per "titella".

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada